Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu aniżeli przekonując potencjalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który przyzwoicie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on poprawny technicznie oraz prosty.